"Jouw verhuizing, onze zorg"

GoedkoopVerhuizen streeft naar duidelijkheid en transparantie richting jou als klant. Op deze pagina zijn veel gestelde vragen te vinden over diverse onderwerpen met betrekking tot onze dienstverlening. Mocht je vraag er niet bijstaan, kan je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder.

Contactgegevens klantenservice:
telefoon Telefoon: 0800-0230676 (wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.30u en 17.30u)
e-mail servicedesk@goedkoopverhuizen.nl

Wat is een 'Erkend Verhuisbedrijf'?

Een verhuisbedrijf met het keurmerk 'Erkend' houdt zich op het gebied van kwaliteit, veiligheid en milieu aan de gestelde eisen. De organisatie voor 'Erkende Verhuizers' voert regelmatig controles uit of verhuisbedrijven nog aan deze eisen voldoen. Hierdoor kan je er zeker van zijn dat een verhuisbedrijf met dit keurmerk een betrouwbaar en professioneel verhuisbedrijf is.

Welke lokale verhuizer kan ik verwachten?

GoedkoopVerhuizen werkt samen met Erkende Verhuizers in Nederland. Er wordt altijd gekeken naar de Erkende Verhuizer bij jou in de buurt. Soms kan het ook zijn dat een andere Erkende Verhuizer uit bijvoorbeeld de plaats waar je naartoe verhuist, de verhuizing uitvoert. In ieder geval wordt er zo spoedig mogelijk contact met jou opgenomen door de Erkende Verhuizer die de verhuizing uitvoert en zullen ze jou ook aangeven hoe laat je de verhuisploeg kunt verwachten.

Kan ik de verhuisdatum nog wijzigen?

Indien je al contact hebt gehad met onze lokale verhuizer, kan je het beste direct bellen om samen te kijken naar de beschikbaarheid van de nieuwe verhuisdatum. Indien je nog geen contact met hen hebt gehad om welke andere reden dan ook, kan je ook direct telefonisch contact opnemen met onze servicedesk (0800-0230676). We zijn ook in het weekend bereikbaar. Het wijzigen van de verhuisdatum kan wel extra kosten met zich meebrengen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je nu voor een aanbieding hebt gekozen die op een andere datum niet beschikbaar is.

Aan wie moet ik mijn verhuizing doorgeven?

De verhuizing kan je persoonlijk of schriftelijk doorgeven aan de gemeente waar je gaat wonen. Jouw adres wordt dan door de gemeente aangepast in de 'basisregistratie personen' (BRP). Verhuis je binnen dezelfde gemeente, dan kan je een verhuizing soms ook digitaal doorgeven.

Dit is niet het enige bedrijf waar je aan door zal moeten geven dat je gaat verhuizen. Je hebt natuurlijk ook te maken met abonnementen, contracten en andere relaties die jij met bedrijven onderhoudt. Het is dan ook een hele klus om dit te regelen. Een gemiddeld huishouden moet bij een verhuizing 45 tot 60 bedrijven informeren over de adreswijziging. Dit kunnen wij voor jou uit handen nemen met onze gratis verhuisdienst. Op onze website staat uitgebreid vermeld.

Verhuisdozen nodig?

Je ontvangt geen standaard verhuisdozen. Voor de verhuizing kan je bij GoedkoopVerhuizen verschillende soorten verhuisdozen kopen of bestellen. Het is erg belangrijk dat je zoveel mogelijk losse spullen in verhuisdozen verpakt. Het voorkomt niet alleen schade, maar het is ook belangrijk voor jouw portemonnee.

>Wat moet ik allemaal inpakken?

Op onze website is een speciale pagina waar inpaktips staan vermeld. Hier is te vinden waar je bij het inpakken goed op moet letten, welke verhuisdozen geschikt zijn bij welke soort spullen en welke spullen je allemaal in moet pakken. Ook hebben we een verhuischecklist voor jou als klant gemaakt die je kan gebruiken om jouw verhuizing optimaal voor te bereiden. Deze staat op de website vermeld onder het kopje ´Checklist´ bij ´Jouw Verhuizing´.

Als de verhuizing langer of korter duurt dan het advies?

Indien je gekozen heb voor een exacte berekening, is de kans op een afwijking gering. Heb je gekozen voor een globale berekening dan is het advies gebaseerd op andere gemiddelden. Heb je de verhuizing perfect voorbereid en gebruik gemaakt van onze besparingstips, dan kan het zijn dat er nog minder tijd nodig is dan ons advies. Je betaalt dan alleen het werkelijke aantal uren. Indien de verhuizing minder goed is voorbereid of wanneer er bijvoorbeeld minder verhuishulp aanwezig is dan dat je had opgegeven, kan de verhuizing ook langer duren. Ook in dat geval betaal je het werkelijke aantal uren.

Hoe moet ik afrekenen?

In de verhuisopdracht zet je onder het kopje ‘Kosten’ de vaste voorrijdkosten; een vast bedrag voor de kosten van de verzekering en het uurtarief van de verhuisploeg. Het tarief van de verhuisploeg begint vanaf het moment dat zij bij jou aankomen totdat zij helemaal klaar zijn. De tijd is niet in combinatie met eventuele wettelijke pauzes en wordt op het kwartier nauwkeurig afgerond. De verhuisploeg rekent de totale kosten uit. Je betaalt deze direct contact aan de verhuisploeg. Uiteraard wordt de aanbetaling in mindering gebracht, net zoals de eventuele exacte korting. Van de verhuisploeg ontvang je een betalingsbewijs.

De verhuisploeg is te laat. Wat moet ik doen?

Indien de verhuisploeg meer dan 15 minuten te laat is, kan je het beste direct contact opnemen met de lokale verhuizer. Zij kunnen jou vertellen of de verhuisploeg vertraging heeft opgelopen door bijvoorbeeld een file of een andere verhuizing die uitgelopen is.

Verhuisschade

Uiteraard is er alles aan gedaan om jouw verhuizing zonder schade uit te voeren, maar helaas gaat het soms toch fout. Gelukkig kan je beroep doen op de beste verhuisverzekering van Nederland. Loop altijd met de verhuisploeg door jouw woning nadat zij klaar zijn. Mocht de schade dan al waarneembaar zijn, kunnen zij dit direct voor jou noteren. Mocht je het naderhand pas merken, dan is het van belang dat je dat direct telefonisch meldt bij de lokale verhuizer. Bevestig het tevens per e-mail. Maak waar mogelijk, duidelijke foto’s. De lokale verhuizer regelt de afwikkeling van de verhuisschade.

Erg tevreden of klachten?

GoedkoopVerhuizen controleert dagelijks de kwaliteit van alle Erkende Verhuizers die lokaal voor ons werken. Wij hechten veel waarde aan jouw mening en stellen het zeer op prijs als je ons naderhand laat weten hoe de verhuizing is gegaan. Deze reactie kan je mailen naar: servicedesk@goedkoopverhuizen.nl. Met jouw toestemming, vermelden wij ook alle reacties op de website bij de reviews. Andere klanten stellen ook prijs op jouw ervaring. Bij voorbaat onze dank!

Deel dit artikel
Vind ons leuk op Facebook!Volg ons op de Goedkoop Verhuizen Twitter